Εις μνήμην

 

Έχω ακούσει πολλές βλακείες σχετικά με τα επεισόδια της περασμένης εβδομάδας. Παρακολούθησα αρκετά τα ξένα κανάλια, αλλά κι αυτά ενέταξαν το όλο σκηνικό στη δεδομένη ιδέα που έχουν για την Ελλάδα. Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους:

 

1. Δεν ήταν η γενιά των 700€ αυτή που εξεγέρθηκε. Όσοι ανήκουν σε αυτή τη γενιά αγωνιούν αν θα μπορέσουν να πάνε την επόμενη μέρα στις δουλειές τους κι αν θα μπορέσουν με όλα αυτά να τη βγάλουν τους επόμενους μήνες. Μαντέψτε, η απάντηση είναι όχι.  Δεν έχουν χρόνο για επαναστάσεις, ούτε και σκέφτονται κάτι τέτοιο .

 

2. Οι αιτίες για τα επεισόδια ήταν πολλές (χωρίς σειρά προτεραιότητας):  I. Η αποθράσυνση της αστυνομίας από το 2000 και μετά. ΙΙ. Η ατιμωρησία των αστυνομικών (ήταν έτοιμοι να αθωώσουν τους υπεύθυνους της «ζαρντινιέρας» την περασμένη Τρίτη). ΙΙΙ. Η τρελή υποκρισία των πολιτικών, τα σκάνδαλα, πως όταν απευθύνονται στους πολίτες έχουν την αγελαδινή μακαριότητα πως απευθύνονται σε ηλιθίους. ΙV. Η οικονομική κρίση και το γεγονός πως τα λάθη μιας μειοψηφίας θα τα πληρώσει η πλειοψηφία V. Το αδιέξοδο που είναι η ελληνική κοινωνία σήμερα (και γι’ αυτό ας μην κατηγορούμε τους πολιτικούς. Φταίει η βλακώδης ελληνική νοοτροπία του βολέματος και της ήσσονος προσπάθειας. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει περίπου το 95% του πληθυσμού.)

 

3. Το πλιάτσικο δεν γινόταν από αναρχικούς. Τους αναρχικούς δεν τους ενδιαφέρει να κλέψουν. Τους ενδιαφέρει να καταστρέψουν για να φέρουν τη νέα κοινωνία. Δεν είναι μέρος της ιδεολογίας τους. Αν κάποιοι ανήκαν στους αναρχικούς, απλώς είναι ντροπή για το ίδιο τους το κίνημα, εκτός και αν ανήκουν σε αυτούς που τα μοιράζουν μετά στους φτωχούς. Αυτοί που κλέβανε ήταν οι φτωχοί και οι απατεώνες.

 

4. Όσο περισσότερο δεν επενέβαινε η αστυνομία, τόσο περισσότερο υπήρχε η περίπτωση να φτάσουμε σε περιπτώσεις αυτοδικίας. Είτε θα προστάτευαν οι ίδιοι οι έμποροι την περιουσία τους και θα περιμένανε με την καραμπίνα στα μαγαζιά τους, είτε θα πληρώνανε άλλους να την προστατεύσουν. 

 

5. Οι αναρχικοί ας μην ξεχνάνε πως τους παίρνει να είναι αναρχικοί. Ας μην είχανε τις πλάτες των γονιών τους ή κάποιων που είχαν λύσει γι’ αυτούς το πρόβλημα της επιβίωσης. Μείνε τρεις μέρες νηστικός, να γυρνάς στο κρύο και έλα να κουβεντιάσουμε αν μετά θα έχεις όρεξη για κοινωνικούς αγώνες. Και ας μη νομίζουνε οι αναρχικοί και οι λοιποί ιδεολόγοι πως οι άνθρωποι διαθέτουν την ωριμότητα για μία αταξική ή παρόμοια ουτοπική κοινωνία.  

 

6. Είχε πολλή πλάκα να παρακολουθεί κανείς πως για τα πάντα κατηγορούσανε την αστυνομία: για τη δολοφονία, ορθώς, και για την απλή παρακολούθηση των επεισοδίων, λάθος. Από τη μία οι πολίτες ήταν έτοιμοι να τους λυντσάρουνε και από την άλλη ζητούσανε την προστασία τους. 

 

7. Από τα ελληνικά κόμματα κανείς δεν περιμένει λύση. Να φύγει ο Κωστάκης να έρθει ο Γιωργάκης; Αυτός που αποδεικνύεται μεγάλος χαμένος είναι ο Συνασπισμός. Δεν χειρίστηκε σωστά το πλεονέκτημα που είχε πριν από ένα χρόνο, δεν κατέθεσε πρόταση διακυβέρνησης, να προσπαθήσουμε έστω να τον πάρουμε στα σοβαρά και προτίμησε απλώς να γκρινιάζει. Ο Τσίπρας αποδεικνύεται ένας ανίκανος lifestyle ημιμαθής αριστερός ψευτόμαγκας. 

 

8. Οι πιθανότητες να εμφανιστεί από δω και πέρα μια σοβαρή τρομοκρατική ομάδα, διάδοχος της 17ης Νοέμβρη είναι πάρα πολλές. Μετά από αυτά είναι εύκολο να θεωρήσουν κάποιοι πως το κλίμα είναι ευνοϊκό για τη δημιουργία λαϊκού κινήματος, πως ο χώρος συσπειρώθηκε, αναζητεί ηγέτες και άλλα τέτοια φαιδρά. 

 

9. Το πως η χώρα πηγαίνει κατά διαόλου το ξέραμε, τώρα το είδαμε και live. Οι Έλληνες χρόνια τώρα ζουν σε ανώτερο βιοτικό επίπεδο από αυτό που τους επιτρέπεται με βάση το πόσο παράγουν. Η δικιά μου γενιά έφαγε από τα έτοιμα που φροντίσανε οι γονείς μας. Τα δικά μας παιδιά ίσως να φάνε από τα δικά μας τα αποφάγια. Σε δυο γενιές δε βλέπω να έχει μείνει τίποτε. Και για όλα αυτά φταίνε τα μούτρα μας.

7 responses to “Εις μνήμην

  1. Συμφωνώ μ’ αυτά που γράφεις αν και δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος.

  2. Γενικά συμφωνώ. Διαφωνώ σε επιμέρους σημεία, αλλά θέλω να μείνω στο εξής:

    Είμαι πολύ απαισιόδοξος διότι: Αν όλο αυτό ήταν σύμπτωμα/εκδήλωση μιας ασθένειας, τότε η διάγνωση (και δεν εννοώ τη δική σου W/U) που γίνεται είναι τελείως λανθασμένη. Κανείς δε θέλει να κοιτάξει στον καθρέφτη, κανείς δε θέλει να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Στην τελική παρά τα έκτροπα, τα θύματα και τις ζημιές, διαπιστώνουμε ενδόμυχα πόσο βολεμένοι είμαστε με αυτό που υπάρχει. Τίποτα δεν πρόκειται να διορθωθεί, τίποτα δεν θα αλλάξει. Σε αυτή τη χώρα όλες οι αλλαγές είναι εισαγόμενες.

  3. Πολύ οξυδερκής ανάλυση – εύγε! Ιδιαιτέρως μου αρέσει η επισήμανσή σου για τα φαινόμενα άμυνας (στην αρχή) και αυτοδικίας (στη συνέχεια) που μπορεί να προκύψουν, εάν η αστυνομία δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Μια ορολογική διευκρίνιση: εάν απλώς εμποδίζουν την καταστροφή της περιουσίας τους, οι καταστηματάρχες αμύνονται (πράγμα νόμιμο) – εάν, όμως, κυνηγούν στη συνέχεια και δέρνουν ή πυροβολούν τους δράστες, τότε διαπράττουν αυτοδικία, που είναι ποινικό αδίκημα, εκτός από τα επιμέρους άλλα αδικήματα (λ.χ. σωματικές βλάβες) που τους καταλογίζονται.

    Καίρια είναι και η αποστροφή σου σχετικά με το επίπεδο ζωής μας σε σχέση με την παραγωγικότητα. Πολλοί δεν το καταλαβαίνουν αυτό και αναφέρονται σε «κεκτημένα», τα οποία δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσουν να συντηρήσουν.

    Απλώς να προσθέσω, στα αίτια που αναφέρεις, και η πλήρης ανοχή στην παραβατικότητα που δείχνει η ελληνική κοινωνία, όταν αυτή γίνεται εν ονόματι των «αγώνων» (βλ. καταλήψεις σχολείων, κλεισίματα δρόμων κ.λπ.). Όταν ως κοινωνία νομιμοποιείς ηθικά την παρανομία, ακόμη και όταν στρέφεται και πραγματικά βλάπτει άλλους, είναι μοιραίο να βλέπεις να αυξάνεται αυτή σε ένταση και σε καταστροφική μανία. Αν σου λένε ότι καλώς καταλαμβάνεις το σχολείο και απαγορεύεις διά της βίας στους συμμαθητές σου να κάνουν μάθημα, αποστερώντας τους από ένα δημόσιο αγαθό, είναι συνεπές να έχεις πεισθεί ότι μπορείς να καταστρέφεις και περιουσίες (ειδικά εάν η ιδεολογία σου δεν αναγνωρίζει δικαίωμα στην ιδιοκτησία), εφ’ όσον κάτι τέτοιο συντείνει στην επίτευξη των σκοπών, για τους οποίους αγωνίζεσαι.

    Τέλος, να εκφράσω την αγανάκτησή μου που προσπαθούν όλοι να δικαιολογήσουν κοινωνιολογικά τις καταστροφές – έχει απολεσθεί εντελώς η έννοια της ατομικής ευθύνης, ωσάν να μην ευθύνονται οι ίδιοι οι καταστροφείς για τις πράξεις τους. Τα καημένα τα παιδιά, μην τα πειράζουμε, είναι οργισμένα, αγανακτισμένα κ.λπ.

    ΥΓ. Μη δοθεί η εντύπωση ότι μ’ ενδιαφέρει να απαλλάξω την αστυνομία γι’ αυτό που συνέβη. Ακόμη κι αν αποδειχθεί ότι τα πράγματα συνέβησαν ακριβώς όπως παρουσιάζονται στο απολογητικό υπόμνημα που συνέταξε ο κ. Κούγιας, η πράξη είναι πέρα ως πέρα αποτρόπαια, αλλά και απόρροια αυτού που ο οικοδεσπότης μας επισημαίνει ως «αποθράσυνση» της αστυνομίας. Νοοτροπία νταηλίδικη, η οποία απομακρύνει την αστυνομία από αυτούς, τους οποίους οφείλει να προστατεύει και προκαλεί εμπόδια στο έργο ακόμη και των ευσυνείδητων μελών της.

    ΥΓ2. Παρά την προσπάθειά μας να είμαστε ψύχραιμοι σ’ αυτές τις στιγμές, είναι δεδομένη η οδύνη μας για το θάνατο του παιδιού αυτού. Είναι απερίγραπτο αυτό που συνέβη.

  4. Πολύ ωραία τα λες και συμφωνώ σχεδόν σε όλα. Για τους αναρχικούς δεν έχω ίδια άποψη, δεν ξέρω αν εσύ έχεις, ως εκ τούτου δεν μπορώ να πω αν όλοι ανεξαιρέτως κάνουν επανάσταση με τα λεφτά του μπαμπά.

    Να προσθέσω και κάτι: ίσως θα ήταν καλό να αναφερθεί και το γεγονός ότι αυτοί που τα σπάνε δεν είναι μόνον οι αναρχικοί (έχω την εντύπωση, χωρίς στοιχεία ωστόσο, ότι αυτοί είναι μάλλον οι λιγότεροι). Κυκλοφορούν διάφορα βιντεάκια στο διαδίκτυο όπου βλέπουμε κουκουλοφόρους πίσω από τις γραμμές των ΜΑΤ, ή ροπαλοφόρους να κουβεντιάζουν φιλικά με ματατζήδες. Γεγονός που δεν πρέπει να εκπλήσσει. Δεν ξέρω αν εκτός από τους αναρχικούς και τους κρατικούς προβοκάτορες υπάρχουν και άλλοι που τα σπάνε – ενδεχομένως ανένταχτοι ή προερχόμενοι από άλλους χώρους, ακροδεξιούς φερ’ ειπείν ή δεν ξέρω κι εγώ από πού. Καλό θα ήταν όμως, νομίζω, να αναφερθεί και αυτή η διάσταση του θέματος.

    Τέλος να πω ότι συμφωνώ με το υστερόγραφο στο σχόλιο του Άβερελ. Έχουμε φτάσει στο σημείο όλοι μας, ακόμη και οι νομοταγείς πολίτες (ή ίσως περισσότερο αυτοί) όταν βλέπουν αστυνομικό να φοβούνται, να τον θεωρούν εχθρό (για τους ΜΑΤατζήδες δεν το συζητάμε).

  5. @aorati melani

    Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου σχετικά με τους κουκουλοφόρους. Γνωρίζω πως στις διαδηλώσεις των αναρχικών, ακόμα και όταν υπάρχουν πολύ αυστηρές συστάσεις και συνεννοήσεις μεταξύ των παιδιών να μην υπάρξουν πετροβολισμοί ή επεισόδια, παρεισφρύουν άτομα τα οποία δεν ανήκουν καθόλου στον χώρο και βρίσκονται εκεί για τους λόγους που ανέφερες.

  6. ενδιαφέροντα αυτά που καταθέτεις. θα ήθελα να παρατηρήσω μόνο ότι ίσως δεν ήταν οι φτωχοί που έκαναν το πλιάτσικο. Οι πραγματικά φτωχοί έχουν και μια αξιοπρέπεια. Τουλάχιστον αυτή.

  7. Υπαρχει και μια αλλη ερμηνια των γεγονοτων που δεν προβληθηκε απο ΤΑ ΜΜΕ. Διαβάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s